Wednesday, November 29, 2006

Jom Soping!!!

Took a leave yesterday just to have fun with gebu & ija. We went to Sogo & Jalan TAR. Keluar rumah dalam kul 9 pagi tu. Singgah ofis ambik Ija kurus and then we headed to gebu's house. Gebu belanja breakfast roti canai garing with kuah dal and teh ais. Dah la masa nak byr tu tak cukup 30 sen. Mamak tu siap kasi diskaun lepas digoda oleh gebu. Hahahaha...

Sampai Sogo dah nak kat kul 11.30. Jam sikit bila dah tgh2 KL tu. Dah la lama tak drive. Aduhh..skill dah kurang. Takpe, lepas ni kena drive tetiap hari sebab babah will move to another company soon.

Dah dalam sogo tu, memula kitorang dok belek2 kasut. Habis semua kasut singgah kat kaki. Tapi beli nya idak. Keh..keh..keh. Kasut siap dah sampai kat tempat kaunter nak byr, alih-alih gebu buat bodo jer lepas tu. Hahahaha...kesian promoter tuh.

Habis kat tempat kasut, kitorang naik tingkat 5 sebab ada sale. Huh..tak best la. Pehtu turun la balik tingkat women's dept. Kat area ni jer 3 jam kitorang dok tawaf. Baju-baju yg tak penah lekat kat badan, kitorang syok-syok try. Dah la fitting room dia besar, tiga-tiga orang masuk sekali. Padahal yang nak try nya sorang je. Yang 2 orang lagi merangkap consultant. Pok pek pok pek dalam fitting room. Sebab tak ramai orang kan, tu yang best tu. Mula-mula cari baju untuk ija(mariza) untuk dinner TM Net nanti. Hasil hasutan aku & gebu, berjaya la dia membeli baju yg berharga 100++. Lepas tu cari untuk gebu lak. Cantik betul dress hitam untuk gebu tu, tapi dia tak nak beli sebab rugi boleh pakai sekali je. Ish, kalau gebu pakai misti bulat mata lelaki-lelaki kabaret kat sini. Hehehe..

After dah jumpa baju memasing, nak pi carik tudung pulak dah. Sebelum tu kitorg lunch dulu kat fish manhattan. Dah la memasing cuti-cuti malaysia, so tak yah solat ler. hehehe..
Lepas lunch dalam kul 430 tu, baru la terkedek-kedek ke Jalan TAR nak carik tudung. Baju aku le paling susah nak jumpa tudung. Kul 530 baru jumpa. Sempat lagi gado ngan mamat pakistan sebab aku tak jadi nak beli tudung dia. Ada sorang kakak ni plak, dah la pregnant tapi sombong nak mampus. Nak berniaga ke tak aku pun tak paham. Meroyan ngan laki kot. Huh..!

Dah penat giler jalan sampai dah terjelepuk si gebu sebab sakit kaki. Bertuah pi pakai heels buat apa. Aku ngan selipar buruk jalan tak hingat lerr. Nak drive balik ngan lemah ni sebab dah jam area tu. So, aku hantar gebu dulu, pehtu antar ija kat RND and terus balik rumah. Sampai rumah si kenit dah menunggu. Mama..mama...atashhh...( nak naik atas ). Dia nak nenen. Lepas tu terus tertido. Boleh la mama ni berehat. hehehehe...

Kawan-kawan, nanti kita buat projek lagi yer. Hehehehe...

8 comments:

Lenny said...

wahhh... bestnyer dapat shopping2 nieh.. aku kene buat gak aa sehari bershopping sampai nak gile... i likeeeeeeeeeeee!!!

fatin nabihah said...

next plan ajak aku pulak..kekekekke.. lama dah tak shopping ngan kengkawan...hehe...

Mama Mia said...

Lenny,
Best giler !!! hehehe..

Fatin,
jom laaaa...ingat lg time dolu dolu..masuk fitting room sekali. Hahahaha...

Miss Moon said...

Amboi mama mia syok nyer shopping shopping spree...dah beli baju utk dinner tuh ...nih baju gaya bebas ke atau ikut tema ...Moon tak sabar nak tgk gebu nih hahhahahahhaha

Moon pun dah lama tak pegi KL ...skg kalau nak pegi KL duk pikir 2 3 kali last last pegi yg dekat2 umah je . Kalau tak mmg hantu jln tar ...

fatin nabihah said...

tuh la pasal kan ija..kelakar kelakar.. sekarang klu jalan ngan cik abang.. boring je... ye la..kite nak try byk2 baju dia dok tunggu luar tak enjoy kan.. jom.. kite cuti sehari gi shopping..hehehe...best best

sitynuress said...

ooooo ni keje ko ye hehehhe :P
best best !!!!
sonok skali skala kuar time org keje !!
rasa cam wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh mana manusia ni ?

Lenny said...

aku agree! kalau kuar time org keje.. rasa cam jalan tar kita yg punyaaa.... tapi skang aku tak larat sangat nak jalan lama2 kat sana.. panas.. and kesian alya..

Yang ajak shopping ok je.. kadang dier yg suh aku jgn beli dulu... tgk seme puas2 baru beli.. huhuh.. dier lagik terer shopping dari aku...(walaupon sebenarnya beli barang aku je kan?)

Mama Mia said...

miss moon,
mana ada ikut tema. Main belasah jer..

fatin,
nanti kita cuti ek..jalan-jalan cari makan..

sity,
jom aaa join. hehehe..

lenny,
wahh..yang expert shopping. Laki aku hampeh skit. Tp kalau shopping gadget serah kat dia.